Transformácia digitálnej 365.bank
na plnoformátovú banku
Prípadová štúdia – 365.bank
365.bank
V lete 2021 Poštová banka posilňuje svoju pozíciu
a my sme toho súčasťou.
Pôvodne digitálna 365.bank prechádza strategickou transformáciou a stáva sa plnoformátovou bankou s pobočkami, ktoré preberá od Poštovej banky. Obe banky sú pritom súčasťou jednej bankovej skupiny, v rámci ktorej sa menia ich pozície. Značka 365 sa stáva primárnou v rámci pôvodnej skupiny Poštovej banky.
Klienti 365.bank budú môcť aj naďalej využívať služby moderného digitálneho bankovníctva. Po novom si budú môcť užívať nielen výhody a vychytávky mobilnej banky, ale aj nové, zložitejšie produkty, ktoré vybavia v pobočkách.

Máme za sebou náročných viac ako 12 mesiacov, ale priniesli sme skvelý výsledok. Projekt transformácie našej bankovej skupiny je v našom regióne unikátny a neexistuje žiadna podobná case study. Takáto forma zmeny orientácie značky, vytvorenie brandu, nový prístup k cieľovým skupinám a repozicioning je jedinečný a veľa nás naučil. Samozrejme, všetko muselo byť podporené aj zmenami v infraštruktúre.
Ďakujeme.
Andrej Zaťko | CEO 365.bank

V súvislosti s týmito zmenami sme vytvorili novú aktualizáciu aplikácie 365.bank, v rámci ktorej:
- Realizovali sme veľké množstvo vylepšení a architektonických zmien, implementovali nové
koncepty spracovania dát, aby sme významne zlepšili výkon a rýchlosť aplikácie 365.bank a
podporili používateľský zážitok.
- Vytvorili, resp. rozšírili a implementovali sme samoobslužné digitálne klientske kanály
a kanály pre asistovanú obsluhu klientov:
– mobilnú iOS a Android aplikáciu 365.bank
– Internet banking
– IB.CC – aplikáciu pre call centrum a aplikáciu pre pobočky v jednom
- Na pobočky dodávame pobočkový systém, ktorý umožňuje realizovať digitálne podpisovanie
zmlúv a klient si tak môže založiť účet aj na pobočke úplne bezpapierovo.
- Klientom 365.bank sa transformáciou banky, ale aj úpravami na backendoch aplikácie
významným spôsobom rozšírilo portfólio dostupných produktov. Prepojili sme online svet s offline
a každý produkt, ktorý si klient založí na pobočke, mu bude zobrazený aj v aplikácii.

Pasívne zobrazovanie
Významnú časť úpravy aplikácie tvorila príprava Pasívneho zobrazovania produktov priamo v aplikácii.
Jedná sa o produkty, ktoré si klienti 365.bank môžu zakladať len fyzicky na pobočkách.
V aplikácii však vidia základné informácie aj o týchto produktoch:
• Zobrazovanie termínovaných vkladov
• Vkladné knižky
• Sporiace produkty
• Povolené prečerpanie
• Spotrebné úvery
• Hypotéky

Migrácia klientov
Dve odlišné banky, dve rôzne architektúry, dve rozdielne štruktúry, množstvo rôznych produktov meniacich sa v čase.
Pri presune klientov z jednej banky do druhej bolo potrebné vytvoriť klientske záznamy v backendových systémoch, pretransformovať ich produkty.
K tomu sme spolu s ďalšími technologickými partnermi vytvorili nástroj, tzv. Migrátor. Okrem toho sme implementovali služby zabezpečujúce migráciu klientov v backendových systémoch, ktoré sme 365 banke dodali.

Pobočková aplikácia
Pobočková aplikácia umožňuje založiť identitu, ktorá nemá v systéme priradený žiaden produkt (či už vlastnený alebo disponovaný). Jedná sa o podporný proces, na ktorý nadväzujú procesy pre založenie produktu aj bez toho, aby si klient v banke otvoril účet.
Aplikovaný Servising klienta zahŕňa viacero čiastkových procesov a služieb, ako napr. zmena osobných údajov klienta, resetovanie hesla, založenie/zrušenie sporenia s cieľom, založenie/zrušenie syslenia a pod.

Platobné karty
Digitálnu kartu nosia klienti 365.bank vo svojej appke, kde vidia jej číslo, nastavia si na nej limity, PIN a všetko ostatné ako na bežnej platobnej karte. Klient nemusí čakať na vydanie karty a kuriéra a virtuálnych kariet si môže vytvoriť, koľko potrebuje.
Karta zvyšuje bezpečnosť platieb na internete, nakoľko ihneď po platbe je možné kartu zrušiť a vytvoriť si novú.
Platby kartou sme zabezpečili službou 3D Secure. bude zobrazený aj v aplikácii.



Náročný, unikátny a pritom zaujímavý projekt nezažíva človek príliš často. Väčšinou to býva iba zopárkrát za kariéru. Transformácia Poštovej banky na 365.bank je práve takýmto projektom a navyše obrovskou výzvou aj pre nás v Goldmann Systems. O to viac nás teší, že sa dielo podarilo a mohli sme sa na projekte podieľať ako kľúčový technologický partner.
Ľuboš Petrík | Predseda predstavenstva Goldmann Systems
Integrácia
- Pre 365.bank aplikácie navrhujeme a implementujeme významnú časť
integračných služieb a následne zabezpečujeme ich support v prevádzke. Integrácia je zabezpečovaná komplexným robustným a výkonným riešením od Software AG.
- Implementovali sme ODS komponent použitím in-memory databázy Terracota na ukladanie klientami/aplikáciou často využívaných dát a rýchly prístup k nim.

Dodávame tiež niektoré backendové systémy:

Na mieru vytvorený systém, ktorý zabezpečuje aplikačnú podporu pre biznis požiadavky banky, sme rozíširili o ďalšie funkcie. Na ODU je implementovaná tiež podpora pre pobočkové procesy, medzi ktoré patrí napr.
digitálny podpis.

Aplikácia, do ktorej sa ukladá celá história riadená acrhitektúra a mikroslužby.
transakcií.

Systém pre ukladanie a manažment klientskych informáci sme reimplementovali na moderné, automaticky škálovateľné riešienie.
Do praxe to prinieslo oveľa efektívnejšie využívanie hardverových/systémových prostriedkov a zvýšenie výkonnosti IAM a tým aj celej aplikácie.
Vyžili sme technológie ako Kafka , Kafka connect, Rancher Kubernetes engine (RKE), Elasticsearch Prometheus, pričom základom riešenia je udalosťami riadená acrhitektúra a mikroslužby.
Chcete sa dozvedieť viac ?
Dohodnite si stretnutie s našimi odborníkmi už dnes.